8. april 2019

Apoorva Arya: ”Virksomhedsprojekt i egen idé har givet mig nye veje at udforske”

Apoorva Arya efter sin eksamen i virksomhedsprojekt i egen idé

”At udforske min forretningsidé på fuldtid som et virksomhedsprojekt i egen idé er den mest givende erfaring og oplevelse, jeg kan forestille mig, mens jeg samtidig kan følge mit uddannelsesforløb efter planen,” fortæller studerende iværksætter Apoorva Arya, der netop har afsluttet sit virksomhedsprojekt i egen idé gennem SCIENCE Innovation Hub.

Drømmen om at blive iværksætter og skabe sin egen forretning fra bunden har fulgt Apoorva Arya helt fra barndommen. En passion for at løse klimaudfordringer og et drive mod at gøre en forskel er grunden til, at Apoorva i dag er udvekslingsstuderende på Københavns Universitet, hvor hun tager sin MSc i Environmental and Natural Ressource Economics.

Gennem arbejde ved Ellen MacArthur Foundation blev Apoorva introduceret til Cirkulær Økonomi, der nu er helt centralt i hendes forretningsidé. Sammen med sin co-founder, Arpit Bhutani, udvikler hun en crowdfunding platform, der skal forbinde innovatører med fokus på cirkulær økonomi med potentielle investorer – The Circular Innovation Lab.

Ved at lave et virksomhedsprojekt i egen idé fik Apoorva mulighed for at udforske sin forretningsidé, mens hun samtidig opnåede ECTS-point og fik værdifuld feedback fra både sin akademiske vejleder, andre studerende iværksættere og fra forretningsudviklere i SCIENCE Innovation Hub.

”Virksomhedsprojekt i egen idé har givet mig mange nye veje at udforske. Jeg kan bruge erfaringen til at lave en solid forretningsplan. Og ydermere kan jeg bruge det netværk, som jeg har fået, til bedre at forstå det danske marked og mine konkurrenter som eksempelvis andre crowdfunding platforme i Danmark.”

Apoorva fortæller, at hun har lært at bruge værktøjer og teknikker til at udvikle og drive en innovationsproces med udgangspunkt i en konkret idé, hvilket har øget hendes viden om forskellige dele af forretningsudvikling markant.

”Gennem min rejse de sidste måneder har jeg indset en masse om det at være iværksætter, og om hvordan jeg bedst muligt kan bruge mine evner og erfaring på den mest effektive måde,” afslutter hun.

Du er altid velkommen i SCIENCE Innovation Hub
Som SCIENCE-studerende har du mulighed for at udforske din egen forretningsidé gennem ugentlige, fleksible workshopsi SCIENCE Innovation Hub, coaching og selvstudie, mens du samtidig får ECTS-point.

• Lær metoder til forretningsudvikling
  • Få feedback fra medstuderende, vejledere og eksperter
  • Boost dit CV med innovation og entreprenørskab
  • Styrk dit netværk

Hvis du vil vide mere om Virksomhedsprojekt i egen idé, er du altid velkommen til at komme forbi til Åben Hub hver tirsdag kl. 15-17 på Nørre Allé 63, 2. sal eller sende os en e-mail: science_innovation_hub@science.ku.dk.

Du kan også ringe til Dorthe M. Lynnerup på tlf: 9356 5692.

Læs mere om virksomhedsprojekt i egen idé gennem dette link.