26. august 2019

”Virksomhedsprojekt i egen idé giver studerende et forspring”

Når studerende med en spirende forretningsidé vælger at skrive et virksomhedsprojekt i egen idé gennem SCIENCE Innovation Hub får de indblik i potentiel indtjening i fremtiden, konkrete metoder til idéudvikling og indsigt i forretningsmodeller. Det kan give de studerende et stort forspring, fortæller underviser og vejleder ved Skovskolen, Rasmus Halfdan Jørgensen, der bl.a. underviser i grøn innovation i praksis.

”Muligheden for at skrive et virksomhedsprojekt i egen idé bringer noget værdifuldt til de studerende på de praktiskorienterede uddannelser på Skovskolen, hvor mange vælger projekter og emner som traditionelt ligger inden for faget. Den her ordning kan inspirere de studerende til at skabe deres egen forretningsidé og arbejde med den, mens de får ECTS-point – og give dem blod på tanden til at vælge utraditionelle emner,” siger Rasmus og fortsætter:

”Det giver plads til nytænkning på studiet og god grobund for de studerende til at udforske egne ideer.”

Blev inspireret til selv at dykke ned i innovation og entreprenørskab

For Rasmus som vejleder og underviser var det en interessant oplevelse at følge de studerendes virksomhedsprojekt, og han blev inspireret til selv at opsøge mere viden om innovation og entreprenørskab som fagområder.

”Hvordan kan man gå fra idé til forretning? Det er interessant at få indblik i fra et fagligt synspunkt,” udtrykker han, og her var han glad for de ressourcer og workshops, som SCIENCE Innovation Hub stillede til rådighed for de studerende. Og skulle kolleger eller studerende i fremtiden spørge ham, om han vil anbefale at skrive virksomhedsprojekt i egen idé gennem SCIENCE Innovation Hub, lyder svaret:

”Det kan I roligt gøre. Det er et rigtig fint tilbud til studerende med interesse for innovation og entreprenørskab.”

Er du interesseret i at vejlede studerende i virksomhedsprojekt i egen idé?

Hvis du er interesseret i at høre mere om virksomhedsprojekt i egen idé, eller ønsker du selv at give dine studerende mulighed for at teste deres ideer til forretning af i akademiske rammer? Så kontakt Dorthe M. Lynnerup på dml@science.ku.dk eller kig forbi SCIENCE Innovation Hub hver tirsdag kl. 15-17, hvor vi slår dørene op for nysgerrige sjæle – studerende, undervisere eller samarbejdspartnere.

Læs mere om SCIENCE Innovation Hub her.