10. maj 2021

Ny leder i SCIENCE Innovation Hub

Frederik Nygaard

Frederik Nygaard er pr. 1. april konstitueret leder af SCIENCE Innovation Hub. Frederik er ikke ny i Hub’en, da han har været ansat som forretningsudvikler gennem 2,5 år. Så for de studerende iværksættere på universitetet, for kollegaer og samarbejdspartnere i startupmiljøet er Frederik et velkendt ansigt.

Med en solid baggrund i forretningsudvikling og med stærk interesse for innovation og ledelsesprocesser indtræder Frederik Nygaard nu i sin nye rolle som leder af SCIENCE Innovation Hub, og det er vigtigt for ham at fortsætte den gode udvikling og vækst, som Hub’en har oplevet gennem de senere år.

”Vi holder snuden i sporet,” smiler Frederik og uddyber:

”Den stigende interesse for innovation og entreprenørskab blandt studerende og undervisere på SCIENCE betyder, at vi bliver inviteret ud på flere kurser, hvor vi holder oplæg om Hub’en eller afholder workshops i fx værdiskabelse, kundeforståelse eller pitch-træning. Corona har lykkeligvis ikke stoppet de studerendes lyst til at udvikle nye ideer, og vi er klar til at tage imod alle de studerende, der gerne vil give deres ideer et skud, mens de studerer, og samtidig styrke deres faglige og entreprenante kompetencer,” siger Frederik Nygaard.

Inden Frederik blev ansat i SCIENCE Innovation Hub, har han været ansat som projektleder i Fællesadministrationen på Københavns Universitet og som forretningsudvikler på DTU. Med en uddannelse som forretningsudvikler fra Aarhus Universitet og en forudgående virksomhedsstart, har Frederik prøvet I&E-fokus på egen krop. ”Når man som studerende får lov til at arbejde med iværksætteri, bliver man nødt til at komme væk fra forelæsningssalene og ud og møde virkelige mennesker. Fra akademisk øvelse til øjeblikkelig impact – det skaber motivation for ens fag,” fortæller Frederik.

Et stærkt HubTeam

SCIENCE Innovation Hub hviler på et solidt fundament, opbygget af et stærkt hold, fortæller Frederik, der selv har hjulpet talrige studerende med at søge midler, givet feedback på forretningsmodeller og ikke mindst udviklet den workshopserie, som studerende på SCIENCE kan følge i Hub’en som en del af deres uddannelse. Han fremhæver det tætte samarbejde med sine kollegaer som helt afgørende:

”Vi skal holde aktiviteterne i Hub’en på samme høje niveau, og det glæder jeg mig til at tage fat på i fællesskab med mine kollegaer Alice Redder og Lisa Svane Baltzer Parsberg, der begge har været en del af HubTeamet i 5 år, hvor de har bidraget til den flotte strategiske udvikling og ikke mindst har de stået bag, at vi har øget kendskabet til vores aktiviteter blandt undervisere og studerende markant,” siger han og fortsætter:

”Vores studentermedhjælper, Winnie Lund Klitgaard, har fokus på produktion af indhold til sociale medier samt tilfredshedsanalyser fra de studerende, og for få uger siden bød vi velkommen til vores nye forretningsudvikler, Jakub Rubinowski, der sammen med mig giver de studerende konkrete værktøjer til arbejde med forretningsideer og derudover hjælper dem med at søge funding, der kan kickstarte deres virksomheder.”

Er du interesseret i at vejlede studerende i virksomhedsprojekt i egen idé?

Hvis du er interesseret i at høre mere om virksomhedsprojekt i egen idé, eller ønsker du selv at give dine studerende mulighed for at teste deres ideer til forretning af i akademiske rammer? Så book et møde med os her