18. november 2020

Flot pris til indsatsen for studerende iværksættere

Innovationskonsulent Anna Vestergård Jacobsen fortæller i videoen om 'Startup i Praksis'.

’Startup i Praksis’-partnerskabet mellem Københavns Universitet, CBS, Syddansk Universitet, Aalborg Universitet, Aarhus Universitet og Fonden for Entreprenørskab er netop blevet belønnet med Danish Society for Education and Business’ Innovation- og Entreprenørskabspris. Samlet har mere end 500 studerende været i et ECTS-givende forløb, siden indsatsen blev skudt i gang i 2018, hvilket indtil videre har skabt mere end 4.000 ECTS point. Og en stor del af de studerende er fra SCIENCE.

Alle partneruniversiteterne i ’Startup i Praksis’ og iværksættermiljøerne på universiteterne tilbyder i dag systematiske rammer for projektorienterede forløb for studerende iværksættere med både forretningsudviklere og akademiske vejledere. Alene i 2020 har 50 SCIENCE studerende fået ECTS point, mens de har udviklet deres egen forretningsidé gennem SCIENCE Innovation Hub – og det er netop sådanne forløb for studerende iværksættere, Danish Society for Education and Business [DSEB] lægger til grund for uddelingen af prisen til ’Startup i Praksis’.

Læs mere om uddelingen af DSEB-prisen og 'Startup i Praksis' her.

”Vi ønsker at uddanne studerende, der er både er attraktive for virksomhederne og som kan være med til at løse fremtidens samfundsudfordringer, og bl.a. derfor gør vi en særlig indsats på Københavns Universitet for at styrke de studerendes kompetencer i innovation og entreprenørskab. Det er både til gavn for den enkelte studerende, der får styrket sit CV med koncept- og forretningsudvikling – men i høj grad også for det omgivende samfund, hvor de studerende bidrager med viden, ideer og nye virksomheder,” forklarer Prodekan for Erhverv & Myndighed ved SCIENCE, Erik Bisgaard Madsen. Om DSEB-prisen udtaler han:

”Startup i Praksis-samarbejdet mellem 5 af landets universiteter på entreprenørskabsområdet er vi meget tilfredse med at være en del af, da det giver mulighed for at udveksle erfaringer og best practices mellem både ansatte og studerende iværksættere. Og så er vi naturligvis glade for at samarbejdet og resultaterne heraf bliver anerkendt med DSEB’s Innovation & Entreprenørskabspris.”

Se videoen nedenfor med MSc-studerende i Human Nutrition, Paula Francekovic, der har været i et ECTS-givende forløb gennem SCIENCE Innovation Hub.

Læs om flere studerende iværksættere fra Københavns Universitet her.